Veel gestelde vragen

Algemeen

Waarom kiezen voor HalloBoer?
HalloBoer maakt lokaal handelen simpel. Op de kaart kan je zien welke boeren er in jouw buurt zijn en welke producten waar gemaakt worden en welke jij waar kan kopen. Wij houden de keten graag zo kort mogelijk. Jij koopt de producten direct van de boer en die hoort heel graag wat jij van zijn producten vindt. 

In onze online webwinkel kan je producten kopen van boeren die coöperatief zijn verbonden met HalloBoer. Wij geloven in een totaalbeleving van lokale producten. Alle producten worden in één keer bij je bezorgt. Als je de prachtige verhalen van de producenten kent, dan smaakt alles beter.

Hebben jullie een nieuwsbrief?
Ja! Als je een regio gekozen hebt vindt je onderaan de site een rode balk met ‘blijf op de hoogte’. Laat hier je email adres achter en je ontvangt automatisch de nieuwsbrief! Afmelden kan via de link onderaan de nieuwsbrief.

Ik heb een suggestie of klacht, waar kan ik diemelden?
Wij ontvangen jouw suggestie of klacht graag via hallo@halloboer.nl

Ik zie een foutje op de website waar kan ik dat melden?
Wij ontvangen jouw suggestie graag via hallo@halloboer.nl

Voor consumenten

Wat is het verschil tussen Kijken en Kopen?
Bij Kijken zie je op de kaart waar de boeren zitten. Misschien wel veel dichterbij dan je denkt! Dan is het altijd leuk om er even langs te fietsen een écht lokaal gevoel te krijgen bij de producten die op je bord komen. 

Bij kopen kies je een regio (nu nog Twente of West-Overijssel) en kom je op onze webwinkel waar je in een paar kliks de producten van de boeren kan kopen. Deze worden naar een pickup point gebracht of gewoon bij je thuis bezorgt.

Heb ik een account nodig om te Kopen?
Wanneer je jouw regio hebt gekozen en het winkelmandje gevuld is met heerlijke producten wil je natuurlijk afrekenen. Hiervoor heb je een account nodig zodat wij de bestelling juist kunnen verwerken. Kopen zonder account is op dit moment nog niet mogelijk. Natuurlijk gaan wij uiterst zorgvuldig om met jouw gegevens en worden deze nooit gebruikt voor marketingdoeleinden. Wil je onze nieuwsbrief ontvangen? Geef dit even aan onder het afrekenformulier.

Heb ik een account nodig voor Kijken?

Om de kaart te bekijken heb je geen account nodig, je kan gewoon alle informatie bekijken. Als je bedrijven of evenementen wil toevoegen, dan wordt wel eerst gevraagd om een account aan te maken.

Ik wil inloggen in de winkel waar kan ik dat doen?

Als je wil inloggen in de winkel, kies dan eerst de juiste winkel en log daar in.

Let op: Voor het gebruik van de winkel kan je niet inloggen op HalloBoer.nl, alleen in je webwinkel. Log je in bij HalloBoer.nl dan kan je met je account bedrijven, producen en evenementen op de kaart zetten.

Er is bij mij geen HalloBoer regio, kan ik wel kopen?
Kopen via onze webwinkel lukt dan (nog) niet. Kijk op de kaart waar streekproducten bij jou in de buurt dichterbij zijn dan je denkt. Schrijf je in voor de nieuwsbrief en wij houden je op de hoogte.

Hoe weet ik zeker dat HalloBoer alsnog niet een dominante positie krijgt in de markt?
HalloBoer is een deelnemerscoöperatie dat wil zeggen dat de boeren lid zijn van deze coöperatie. Hoe groter en rijker de coöperatie hoe meer geld er bij de boeren zelf terecht komt. Er blijft dus niks aan de spreekwoordelijke strijkstok hangen.

Waarom is het assortiment zo beperkt?
De reden dat het assortiment beperkt is dat wij samenwerken met veel kleinere partijen en nog niet iedereen ons kent. Hoe meer boeren er aansluiten bij HalloBoer hoe groter ons assortiment zal worden.

Welke verpakking wordt er gebruikt?
HalloBoer is zich bewust van het milieu en impact die verpakkingen hebben op het milieu. Daarom proberen we zo milieuvriendelijk mogelijk te werken en verpakken. Sommige producten worden wel in een verpakking geleverd om de houdbaarheid te vergroten. 

Kan ik producten bestellen die niet in plastic worden verpakt?
HalloBoer is zich bewust van het milieu en impact die verpakkingen hebben op het milieu. We proberen zo min mogelijk plastic te gebruiken. Heeft u specifieke wensen voor een grote bestelling, neem dan even contact op met hallo@halloboer.nl

Kunnen jullie pakketten leveren?
HalloBoer kan pakketten leveren met producten in vele formaten. De pakketten kunnen naar wens samengesteld worden. Of het nu gaat om een welkomstpakket voor campinggasten, een attentiepakket voor medewerkers, een bbq-pakket of een kerstpakket. Kijk in de HalloBoer winkel, informeer naar de mogelijkheden bij Niels op 06-81989048 of per e-mail via hallo@halloboer.nl.

Er staan veel meer boeren bij Kijken dan bij Kopen waarom is dat?
Gelukkig hebben er al heel veel boeren voor gekozen om op onze kaart te gaan staan. Echter hebben niet alle boeren behoefte aan een eigen webwinkel en verkopen ze hun producten via andere kanalen. Het Kopen gedeelte is een samenstelling van alle webwinkels van de individuele boeren die aangesloten zijn bij onze webwinkel.

Kan ik buiten de regio kopen?
Op dit moment is het helaas niet mogelijk om buiten de aangesloten regio’s. Het is dus echt de bedoeling dat mensen in hun eigen regio, dus van lekker dichtbij, bestellen.

Wil HalloBoer een soort supermarkt worden van lokale producten?
Nee dat is zeker niet de bedoeling. HalloBoer wil graag een tool zijn die boeren kunnen gebruiken om een grotere markt te kunnen bedienen. HalloBoer staat in het teken van samenwerken en uitdagingen aangaan op het gebied van lokale producten, transport en duurzaamheid.

Voor producenten

Ik ken/ben een boer die nog niet op de site staat maar die er wel op wil, hoe moet dat?

Hoeveel krijgen de boeren?
Iedereen in de keten krijgt een eerlijke prijs, zowel de boer als de regionale bezorger en het de beheerders van online platform. En wat is eerlijk? Dat kunnen de boeren zelf in de HalloBoer Deelnemers coöperatie gaan bepalen.

Kan ik buiten de regio verkopen?
Op dit moment is het helaas niet mogelijk om buiten de regio’s Twente of West-Overijssel te verkopen. Het is dus echt de bedoeling dat mensen in hun eigen regio, dus van lekker dichtbij, bestellen. Bestaande klanten buiten de regio zullen natuurlijk gewoon bedient worden. 

Kan ik mijn eigen klanten bedienen in HalloBoer?
Absoluut! Dat is juist het mooie aan dit systeem. 

Kan ik ook zakelijke klanten bedienen met HalloBoer?
Het is absoluut mogelijk om zakelijke klanten te bedienen. Speciaal voor zakelijke klanten hebben wij bijvoorbeeld een incasso systeem en automatische facturatie zodat er een overzichtelijke verzamelfactuur ontstaat. Verder hebben wij nagedacht over gekoeld transport en een HACCP beleid. Zo kunnen zakelijke klanten eenvoudig meer lokaal kopen.

Ik heb prijsafspraken gemaakt met een klant. Kan HalloBoer daar iets mee?
Zeker. De webshop zoals deze nu te zien is, is gemaakt voor de consument. Met zakelijke klanten kunnen prijsafspraken worden gemaakt. De zakelijke klant krijgt een eigen inlog en op ziet de prijzen zoals deze onderling met de boer overeen zijn gekomen.

Kan ik zelf mijn productpagina aanpassen?
Het is mogelijk om zelf producten en foto’s toe te voegen of juist te verwijderen uit het eigen assortiment. Hier is zelfs de mogelijkheid om voorraadbeheer toe te passen dus wanneer iets even op is, eenvoudig de voorraad omlaag zetten. Een webwinkel eenvoudig gemaakt, dat is het streven van HalloBoer. Klik hier voor zakelijke mogelijkheden.

Hoe log ik in?

Als producent heb je twee accounts. 

Wil HalloBoer een soort supermarkt worden van lokale producten?
Nee dat is zeker niet de bedoeling. HalloBoer wil graag een tool zijn die boeren kunnen gebruiken om een grotere markt te kunnen bedienen. HalloBoer staat in het teken van samenwerken en uitdagingen aangaan op het gebied van lokale producten, transport en duurzaamheid.

NAAR DE INHOUDSOPGAVE VAN DE HANDLEIDING